Φαίνεται ότι η περιδίνηση στην οποία βρίσκεται η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα, την οδηγεί σε πρωτοφανείς ενέργειες που δυστυχώς πλήττουν το όποιο κύρος έχει απομείνει ακόμα στη χώρα μας.
Το liberal αποκαλύπτει σήμερα email που εστάλη από την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης του κ. Λευτέρη Κρέτσου με το οποίο καλούνται τα γραφεία Tύπου των πρεσβειών της χώρας μας στο εξωτερικό «να αξιοποιήσουν» άρθρο του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης με το οποίο καθυβρίζεται η αντιπολίτευση, αλλά και η δικαιοσύνη της χώρας.
Συγκεκριμένα, ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου, εστάλη από την Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εξωτερικού της ΓΓ Ενημέρωσης Κατερίνα Λάμπρου, email προς όλες τις πρεσβείες μας στο εξωτερικό με εντολή προβολής στα ΜΜΕ του εξωτερικού του Άρθρου του Λ. Κρέτσου σε εφημερίδα των Αθηνών με τίτλο «Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;»
Στο email η υφισταμένη του κ. Κρέτσου παροτρύνει τους
δικούς της υφισταμένους να «αξιοποιήσουν» το άρθρο Κρέτσου, δηλαδή επί της ουσίας να το προωθήσουν στα ΜΜΕ της χώρας όπου υπηρετούν, ενημερώνοντάς τους παράλληλα ότι το «Γραφείο Τύπου της χώρας μας στο Παρίσι, έχει ήδη μεταφράσει το κείμενο Κρέτσου στη γαλλική γλώσσα»!
Τι αφορά όμως το άρθρο Κρέτσου; Δεν πρόκειται για ένα απλό κείμενο αλλά για μια οξύτατη επίθεσή του στους θεσμούς της πατρίδας του, κυρίως στην αντιπολίτευση και τη δικαιοσύνη.
Στο άρθρο του κ. Κρέτσου, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι: «η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι πολιτικοί βραχίονες των διαπλεκόμενων συμφερόντων», «το κράτος, όμως, δεν μπορεί να είναι όμηρος των επιδιώξεων και των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων της ηγεσίας της Ν.Δ.» ενώ επαναλαμβάνει την γνωστή του άποψη για τις αποφάσεις της δικαιοσύνης αναφέροντας ότι «Οι αποφάσεις του ΣτΕ και των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αξίζουν τον σεβασμό των πολιτών». Στο άρθρο αφήνονται τέλος υπονοούμενα ακόμα και για την ηθική των δικαστών του ΣτΕ, αφού αναφέρεται με δηκτικό τρόπο ότι «μπορεί κάποιοι δικαστές του ΣτΕ να είναι υπεράνω χρημάτων»…
Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι η ενέργεια αυτή της Γ.Γ. Τύπου είναι πρωτοφανής! Και είναι πρωτοφανής γιατί δια της ιεραρχίας, η Γραμματεία εμπλέκει τις δημόσιες υπηρεσίες σε ένα χαμηλού επιπέδου μικροπολιτικό παιχνίδι, επιβάλλοντας στα γραφεία Τύπου της χώρας (και όχι του ΣΥΡΙΖΑ) στο εξωτερικό, την συκοφάντηση θεσμών και κομμάτων στα ΜΜΕ όπου έχουν εκ της θέσεώς τους επιρροή!
Η ευθύνη για την επιλογή αυτή δεν θα πρέπει να βαρύνει αποκλειστικά την αποστολέα του email. Προφανώς, εντολές του προϊσταμένου της Γραμματέα εκτελούσε. Άλλωστε, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στην οποία προΐσταται ως γραμματέας ο κ. Κρέτσος και ως υπουργός ο κ. Νίκος Παππάς, έχει (μεταξύ άλλων) εκ του Νόμου την αρμοδιότητα προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. Το περιεχόμενο και η επιλογή των θεμάτων που προβάλλονται είναι δική τους αρμοδιότητα. Όχι αποκλειστικά της συγκεκριμένης ή της όποιας διευθύντριας.
Την προηγούμενη περίοδο, κατά την θητεία των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, ουδέποτε, πολιτικός προϊστάμενος είχε διανοηθεί να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό της Γραμματείας Τύπου, που χρηματοδοτείται από τους Έλληνες φορολογούμενους, για να προβάλλει τον εαυτό του.
Πολύ περισσότερο, δεν είχε διανοηθεί να χρησιμοποιήσει τις κρατικές υπηρεσίες για να κατασυκοφαντήσει τους πολιτικούς του αντιπάλους και τους θεσμούς της πατρίδας του. Αντίθετα, τόσο οι προϊστάμενοι πολιτικοί, όσο και οι διπλωματικές αρχές είχαν σεβαστεί τον σημαντικό ρόλο που επιτελούν οι ακόλουθοι Τύπου.
Γιατί η αλήθεια είναι ότι η γραμματεία Ε.Ε. διαθέτει έμπειρα και ικανά στελέχη, τα οποία στελεχώνουν τα γραφεία Τύπου των Ελληνικών πρεσβειών στο Εξωτερικό και αμείβονται για να προβάλλουν την χώρα μας στην χώρα όπου υπηρετούν.
Η εκάστοτε Ελληνική κυβέρνηση ανά περιόδους κρίνει σε ποιες χώρες οφείλει να επενδύσει χρήματα και να δημιουργήσει γραφείο Τύπου, είτε για να λαμβάνει άμεση ενημέρωση για τις εκεί εξελίξεις, είτε για να προβάλλει τις δραστηριότητες της πατρίδας, τον τουρισμό και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Τα στελέχη αυτά των γραφείων Τύπου, έχουν ιδιαίτερη κατάρτιση, είναι πολύγλωσσα και δικαίως θεωρούνται η «αφρόκρεμα» των δημοσίων υπαλλήλων της χώρας.
Υποχρέωσή τους είναι να δημιουργούν ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με τα ΜΜΕ των χωρών όπου υπηρετούν έχοντας έναν και μόνον σκοπό: Να προβάλλουν την πατρίδα τους! Με επιτυχία άλλωστε το πέτυχαν πολλές φορές στο παρελθόν, συντονίζοντας με απόλυτη επιτυχία πρότζεκτ παγκόσμιου ενδιαφέροντος, όπως των Ολυμπιακών Αγώνων, των εγκαινίων του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, της Ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε., ή της προσφυγικής κρίσης.
Όμως μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ και της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης από τον κ. Λευτέρη Κρέτσο, οι προτεραιότητες της επικοινωνιακής στρατηγικής της χώρας φαίνεται να έχουν αλλάξει, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από τα έγγραφα που παραθέτουμε.
Το τελευταίο όμως διάστημα η Γενική Γραμματεία έχει επιδοθεί αποκλειστικά σε έναν αγώνα υποστήριξης των αμφιλεγόμενων πολιτικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Κρέτσου και Παππά. Ποιος άλλωστε μπορεί να ξεχάσει τα περίφημα σημειώματα των πρεσβειών (που αποκάλυψε το liberal) για το καθεστώς λειτουργίας των ΜΜΕ σε χώρες του εξωτερικού, τα οποία υποκαταστάθηκαν τελικά από την βολική για την κυβέρνηση μελέτη του Ινστιτούτου της Φλωρεντίας;
Πριν λίγες ημέρες, η στήλη αυτή ανέδειξε επίσης, τα email επικοινωνίας της πρεσβείας μας στην Άγκυρα με τους κ.κ. Παππά και Κρέτσο, για τις περίφημες «δηλώσεις» Ερντογάν, όπου αποδεικνύετο ότι οι υπηρεσίες της Γ.Γ. Ενημέρωσης των κ.κ. Παππά και Κρέτσου ήταν εκείνες που παραλίγο να μας οδηγήσουν σε απρόβλεπτες καταστάσεις με την Τουρκία. Η στήλη είχε επίσης αποκαλύψει ότι στην Γ.Γ. Επικοινωνίας, είχαν μάλιστα αντικαταστήσει το πρωτοκολλημένο έγγραφό της γκάφας με άλλο, διορθωμένο, αλλά με τον ίδιο όμως αριθμό πρωτοκόλλου.
Η απάντηση του κ. Κρέτσου στο αποκαλυπτικό μας δημοσίευμα ήταν να επιβεβαιώσει επί της ουσίας τις αναφορές μας, «διατάσσοντας παράλληλα ΕΔΕ» για να βρει ποιος εκ των στελεχών της Γ.Γ. Ενημέρωσης είχε πρόσβαση στα (αδιαβάθμητα) πρωτοκολλημένα έγγραφα της υπηρεσίας του.
Πολλοί πλέον θεωρούν ως βαρίδι για την κυβέρνηση το δίδυμο Κρέτσου- Παππά, ποντάροντας στην «αναδόμησή» του στον επικείμενο ανασχηματισμό.
Γιατί μεταξύ μας, δεν είναι και λίγο μέσα σε λίγους μήνες να καταφέρεις να βάλεις απέναντί σου το σύνολο των επιχειρηματιών και εργαζομένων του Τύπου, μέρος των στελεχών του κόμματός σου και κυρίως τους λειτουργούς της δικαιοσύνης, κάνοντας επί της ουσίας μια (θορυβώδη) τρύπα στο νερό…
Οι προσεχείς ώρες θα δείξουν αν αυτοί που το πιστεύουν, θα επιβεβαιωθούν!
Ακολουθεί το επίμαχο email της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εξωτερικού της Γ.Γ. Επικοινωνίας προς όλα τα Γραφεία Τύπου της Χώρας μας στο Εξωτερικό:
From: Katerina Lamprou [mailto:aiklamprou@gmail.com] Sent: Friday, October 28, 2016 8:32 PM
To: GTE ANKARA; GTE BEIJING; GTE BEOGRAD; GTE BERLIN; GTE BRUXELLES; GTE CAIRO; GTE GENF; GTE ISTANBUL; GTE LISBON; GTE LONDON; GTE LUXEMBURG; GTE MADRID; GTE MOSCOW; GTE NEW YORK; GTE NICOSIA; GTE PARIS; GTE ROME; GTE SKOPJE; GTE SOFIA; GTE STOCKHOLM 2; GTE STRASBURG; GTE TEL AVIV; GTE TIRANA; GTE WASHINGTON 2; GTE WASHINGTON, EFTHYMIOS ARAVANTINOS; GTE WIEN
Cc: Λευτέρης Κρέτσος; ΔΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ; costasmavro@hotmail.com; GGEE Twitter; Thomas Thomopoulos
Subject: Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο; Άρθρο Λ.Κρέτσου στην Εφημερίδα των Συντακτών
Αγαπητές/οί συνάδελφοι,
παρατίθεται για ενημέρωση και αξιοποίηση το κείμενο σημερινού άρθρου του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσου στην Εφημερίδα των Συντακτών (http://ift.tt/2e8CTyc) κι έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΓΓΕΕ: http://media.gov.gr.
«Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;« – Άρθρο του Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ.Κρέτσου στην Εφημερίδα των Συντακτώn,28.10.2016
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα μπει τάξη στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Εργάστηκε σκληρά, σε αντίξοες και ασύμμετρες επικοινωνιακά συνθήκες, προκειμένου να γίνει αυτό πράξη. Είναι η μόνη που κατάφερε να ολοκληρώσει με επιτυχία διαγωνισμό για απονομή τηλεοπτικών αδειών.
Η αλήθεια, όμως, είναι ότι ήταν άλλες οι βουλές των δικαστών, και το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε τον τελευταίο λόγο στο ερώτημα του ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο. Ή μήπως όχι;
Το ΣτΕ αποφάσισε την Τετάρτη να κηρυχθεί άκυρος ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες. Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί πλέον παρελθόν, όμως σε κάθε περίπτωση θα μείνει στην ιστορία, γιατί απέδειξε τα εξής:Η διοργάνωση διαγωνιστικής διαδικασίας για τις τηλεοπτικές άδειες δεν είναι κάτι μεταφυσικό, αλλά ένα εφικτό εγχείρημα, όσο δύσκολο και σύνθετο κι αν είναι.
Για το ότι επί 27 έτη δεν έγινε διαγωνισμός φέρουν την απόλυτη ευθύνη οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Εμείς τον ολοκληρώσαμε έπειτα από μόλις ενάμιση χρόνο κυβερνητικής θητείας και 10 μήνες από την ψήφιση του ν. 4339/2015, παρότι χρειάστηκε να περιμένουμε την εκλογή του Κ. Μητσοτάκη, με την ελπίδα ότι η νέα ηγεσία της Ν.Δ. θα συναινούσε στη συγκρότηση του ΕΣΡ. Αντιθέτως, το παλιό πολιτικό σύστημα ανέβαλλε διαρκώς όχι μόνο τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αλλά και την είσπραξη του ειδικού φόρου τηλεόρασης/τελών χρήσης συχνοτήτων, μη παραλείποντας στο ενδιάμεσο να ρίξει μαύρο στην ΕΡΤ και να επιτρέψει, αν δεν υπέθαλψε κιόλας, την αεροπειρατεία της Digea και των καναλαρχών.
Το κράτος δεν είναι αδύναμο. Αντίθετα, μπορεί να λειτουργήσει συντεταγμένα και αποτελεσματικά, όταν υπάρχει πολιτική βούληση και πνεύμα συνεργασίας. Για τη διενέργεια του διαγωνισμού εργάστηκαν, εκτός από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, της ΕΕΤΤ, του Ελληνικού Στρατού, του ΕΚΑΒ και άλλων υπηρεσιών.
Το ελληνικό Δημόσιο διαθέτει πολύ ικανά στελέχη, αλλά απαιτείται η ενθάρρυνση και η αναγνώρισή τους από πλευράς πολιτικής ηγεσίας χωρίς κομματικούς διαχωρισμούς και κομματικά κίνητρα. Στις επιτροπές του διαγωνισμού δεν υπήρχε ούτε ένα κομματικό μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και κάθε διοικητική πράξη μπορούσε να ελεγχθεί δικαστικά και προδικαστικά, ενώ υπήρχε απόλυτη διαφάνεια και δυνατότητα πρόσβασης στα στοιχεία όλων των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό.
Υπάρχει πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον χώρο της τηλεόρασης, όπως φάνηκε και από τα χρήματα που κατεβλήθησαν διαμέσου της διαγωνιστικής διαδικασίας. Φέρουν βαρύτατες ευθύνες όσοι για χρόνια επέτρεπαν τη διατήρηση του ελέγχου των τηλεοπτικών συχνοτήτων από ένα κλειστό club ολιγαρχών και «τζαμπατζήδων«.
Συμπερασματικά, ο διαγωνισμός αυτός αποκάλυψε ακόμη και στον πιο καλοπροαίρετο πολίτη ότι η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι πολιτικοί βραχίονες των διαπλεκόμενων συμφερόντων. Από την αρχή έφεραν εμπόδια και προσπάθησαν να μπλοκάρουν τη συγκρότηση του ΕΣΡ για να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός. Ο νόμος Παππά ενισχύει τον ρόλο του ΕΣΡ όσο κανένας άλλος νόμος.
Παρ’ όλα αυτά, η Ν.Δ. έθεσε εξαρχής βέτο, με άδηλο μάλιστα χρονικό προσδιορισμό τερματισμού του. Το κράτος, όμως, δεν μπορεί να είναι όμηρος των επιδιώξεων και των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων της ηγεσίας της Ν.Δ.
Οι αποφάσεις του ΣτΕ και των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αξίζουν τον σεβασμό των πολιτών. Για παράδειγμα, το ΣτΕ αποφάσισε μετά από 8 μήνες μαύρου στην ΕΡΤ ότι δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει δημόσια ραδιοτηλεόραση. Συνεπώς, για το ΣτΕ οι χειρισμοί Σαμαρά για το μαύρο ήταν σύννομοι, όπως συνταγματικά ανεκτά ήταν και τα μνημόνια και οι επακόλουθες σφαγές στους μισθούς, στις συντάξεις και στις ελπίδες και στα όνειρα του ελληνικού λαού.
Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ ζητά το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο να παραμείνει θολό. Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού δεν έχουμε πλέον κανονικές και οριστικές άδειες λειτουργίας. Επιπλέον το ΣτΕ διατάσσει το Δημόσιο να επιστρέψει 258 εκατομμύρια σε έχοντες και κατέχοντες και δεν επιτρέπει στην κυβέρνηση να ασκήσει κοινωνική πολιτική με τα χρήματα που απέφερε η διαγωνιστική διαδικασία του Αυγούστου.
Μπορεί κάποιοι δικαστές του ΣτΕ να είναι υπεράνω χρημάτων, αλλά αυτό ενδεχομένως να συνιστά αλαζονεία και ύβρι στο 30% των πολιτών της χώρας που βιώνει συνθήκες φτώχειας και οικονομικής ασφυξίας.
Ζητούν, λοιπόν, να επιστρέψουμε σε ένα καθεστώς ανομίας στη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών, παρότι τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το καθεστώς αυτό διαχρονικά συνοδεύεται από συσσωρευμένα χρέη, απολύσεις, μειώσεις μισθών και καθυστερήσεις στην καταβολή δεδουλευμένων για τους εργαζόμενους.
Οπως είπαμε, οι αποφάσεις των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές. Ωστόσο και η εκτελεστική εξουσία οφείλει να συνεχίσει το έργο της εντός των ορίων των αποφάσεων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό, θα χορηγήσουμε βεβαιώσεις προσωρινής λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών μέχρι να διενεργηθεί ο διαγωνισμός από το ΕΣΡ.
Σε κάθε περίπτωση, το τζάμπα πέθανε! Για την απόκτηση της βεβαίωσης προσωρινής λειτουργίας οι παλιοί και νέοι καναλάρχες θα καταθέσουν ένα αξιοσέβαστο χρηματικό ποσό άπαξ και ένα μικρότερο ποσό κάθε χρόνο, μέχρι να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες από το ΕΣΡ. Επίσης θα οφείλουν να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια αριθμού απασχολούμενων, τεχνικής επάρκειας και ποιότητας προγράμματος.
Εν ολίγοις, όσοι νόμιζαν ότι λόγω της απόφασης του ΣτΕ θα κάνουμε πίσω ή θα κλείσουμε το μάτι στη διαπλοκή, κάνουν τεράστιο λάθος. Οι καναλάρχες σε αυτή τη χώρα οφείλουν να ακολουθούν το πλαίσιο που ορίζει το κράτος.
Η απόφαση επομένως του ΣτΕ για τις τηλεοπτικές άδειες συνιστά εντελώς πρόσκαιρη νίκη των ολιγαρχών και του παλιού, σάπιου πολιτικού συστήματος. Μπαίνουν κανόνες για όλους, όπως απαιτεί η λαϊκή βούληση που θα πει και την τελευταία λέξη.
Το ΓΤΕ Παρισίων έχει ήδη μεταφράσει στη γαλλική γλώσσα το άρθρο και παρατίθεται προς αξιοποίηση από τα γαλλόφωνα ΓΤΕ:
Qui dirige ce pays?
Article du Secrétaire Général à l’Information et à la Communication Lefteris Kretsos dans le journal ‘Efimerida ton Syntakton’,28 octobre 2016
Le gouvernement s’est engagé à mettre de l’ordre dans le paysage de la radio-télévision. Il a travaillé dur, dans des conditions de communication adverses et disproportionnées, afin de le mettre en pratique. C’est le seul qui a réussi à terminer avec succès un appel d’offres pour l’attribution des licences de télévision.
La vérité, cependant, est que les volontés des juges étaient différentes, et le Conseil d’Etat avait le dernier mot à la question de qui gouverne ce pays. Ou peut-être pas ?
Le Conseil d’Etat a décidé mercredi de déclarer nul l’appel d’offres pour les licences de télévision. Cet appel d’offres appartient désormais au passé, cependant, dans tous les cas, il restera dans l’histoire parce qu’il a montré que:
L’organisation d’une procédure d’appel d’offres pour les licences de télévision n’est pas quelque chose de métaphysique, mais une entreprise réalisable, aussi difficile et complexe soit-elle.
Les gouvernements précédents portent l’entière responsabilité si durant 27 ans il n’y a eu aucun appel d’offres. Nous, nous l’avons menons à terme seulement un an et demi après avoir accédé au gouvernement et 10 mois après le vote de la loi 4339/2015, bien que nous ayons du attendre l’élection de M. Mitsotakis, avec l’espoir que la nouvelle direction de la Nouvelle Démocratie consentirait à la formation du Conseil National de la Radiotélévision (CNR). Au lieu de cela, l’ancien système politique a constamment reporté non seulement l’appel d’offres mais aussi la perception de la taxe spéciale sur la télévision/droits d’utilisation des fréquences, n’omettant pas, entre temps, de jeter ERT dans le noir et de permettre, si elle n’en est pas elle-même à l’origine, le détournement de DIGEA et des propriétaires de chaînes de télévision.
L’état n’est pas faible. Au contraire, il peut travailler de manière coordonnée et efficacement, quant volonté politique et esprit de coopération sont réunis. Pour l’organisation de l’appel d’offres ont collaboré, outre le Secrétariat Général à l’Information et à la Communication, des cadres de la Police Hellénique, de la Commission Nationale des Communications et des Postes, de l’Armée Hellénique, du Centre National des Premier Secours et autres services.
L’Administration grecque dispose d’excellents cadres compétents, mais elle a besoin d’encouragement et de reconnaissance de la part du pouvoir politique sans clivages partisans ni motivations partisanes. Au sein des commissions de l’appel d’offres il n’y avait même pas un seul membre du parti de Syriza et chaque acte administratif pouvait être contrôlé judiciairement ou sous le processus d’instruction, et il y avait une transparence absolue et une totale accessibilité aux informations sur tous les participants à l’appel d’offres.
Il y a un réel intérêt des investisseurs pour le monde de la télévision, comme il ressort de l’argent versé lors de la procédure d’appel d’offres. Ils portent une lourde responsabilité ceux qui durant des années ont abandonné la gestion du contrôle des fréquences de télévision à un club fermé d’oligarques et de resquilleurs.
En conclusion, cet appel d’offres révèle même au citoyen bienveillant que la Nouvelle Démocratie et le PASOK étaient et sont les instruments politiques d’intérêts interdépendants. Dès le début ils ont fait obstruction et ont essayé de bloquer la formation du CNR afin que l’appel d’offres ne se concrétise pas. La loi Pappa renforce le rôle du CNR comme aucune autre loi.
Malgré cela, la Nouvelle Démocratie a déposé un veto, en laissant planer l’incertitude quant à sa durée. L’état, cependant, ne peut rester otage des ambitions et des petits expédients de la Nouvelle Démocratie.
Les décisions du Conseil d’Etat et des tribunaux sont contraignantes. Ceci bien entendu ne signifie pas qu’elles méritent le respect des citoyens. Par exemple, le Conseil d’Etat a décidé après 8 mois de noir sur ERT qu’il n’était pas obligatoire qu’il y est une radio-télévision publique. Par conséquent, pour le Conseil d’Etat les actes de Samaras pour le noir étaient légaux, et les mémorandums et les coupes odieuses dans les salaires et les retraites, dans les espoirs et les rêves du peuple grec étaient constitutionnellement acceptables.
La récente décision du Conseil d’Etat impose au paysage de la radio-télévision de rester opaque. Après l’annulation de l’appel d’offres nous n’avons plus de licences de fonctionnement normales et permanentes. De plus, le Conseil d’Etat a ordonné à l’Etat de rembourser les 258 millions aux possédants et interdit au gouvernement d’exercer une politique sociale avec les sommes reçues grâce à la procédure d’appel d’offres du mois d’août.
Il se peut que quelques juges se placent au-dessus de l’argent, mais cela fait montre par conséquent d’arrogance et d’orgueil vis à vis des 30% de citoyens de notre pays qui vivent dans des conditions de pauvreté et d’asphyxie économique.
Ils demandent, donc, de revenir à un système de non-droit dans le fonctionnement des chaînes de télévision, bien que les données officielles montrent que ce système, au fil du temps, s’accompagne de dettes de montage, de licenciements, de baisses de salaires et de retards dans les règlements aux salariés.
Comme nous l’avons dit, les décisions des tribunaux sont contraignantes. Cependant le pouvoir exécutif doit aussi poursuivre son travail dans les limites de ces décisions. Dans ce contexte, nous allons délivrer des autorisations provisoires de fonctionnement aux chaînes de télévisions privées jusqu’à l’organisation d’un appel d’offres par le CNR.
En tout cas, la gratuité est morte ! Pour obtenir l’autorisation temporaire de fonctionnement les anciens et les nouveaux propriétaires de chaînes de télévision devront verser une somme respectable d’argent au départ puis une somme moins importante chaque année, jusqu’à la tenue d’un nouvel appel d’offres pour les licences de télévision par le CNR. De plus ils devront répondre à certains critères : nombre de salariés, compétence technique et qualité des programmes.
En bref, ceux qui pensaient que la décision du Conseil d’Etat allait nous faire reculer ou nous faire fermer les yeux sur l’interdépendance, commettent une grosse erreur. Les propriétaires de chaînes de télévision dans ce pays doivent suivre le cadre fixé par l’Etat.
La décision du Conseil d’Etat pour les licences de télévision est une victoire tout à fait temporaire des oligarques et de l’ancien système politique pourri. Des règles s’appliquent à tout le monde, comme l’exige la volonté du peuple qui aura le dernier mot. //
ΠΗΓΗ: LIBERAL.GR
Το liberal αποκαλύπτει σήμερα email που εστάλη από την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης του κ. Λευτέρη Κρέτσου με το οποίο καλούνται τα γραφεία Tύπου των πρεσβειών της χώρας μας στο εξωτερικό «να αξιοποιήσουν» άρθρο του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης με το οποίο καθυβρίζεται η αντιπολίτευση, αλλά και η δικαιοσύνη της χώρας.
Συγκεκριμένα, ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου, εστάλη από την Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εξωτερικού της ΓΓ Ενημέρωσης Κατερίνα Λάμπρου, email προς όλες τις πρεσβείες μας στο εξωτερικό με εντολή προβολής στα ΜΜΕ του εξωτερικού του Άρθρου του Λ. Κρέτσου σε εφημερίδα των Αθηνών με τίτλο «Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;»
Στο email η υφισταμένη του κ. Κρέτσου παροτρύνει τους
δικούς της υφισταμένους να «αξιοποιήσουν» το άρθρο Κρέτσου, δηλαδή επί της ουσίας να το προωθήσουν στα ΜΜΕ της χώρας όπου υπηρετούν, ενημερώνοντάς τους παράλληλα ότι το «Γραφείο Τύπου της χώρας μας στο Παρίσι, έχει ήδη μεταφράσει το κείμενο Κρέτσου στη γαλλική γλώσσα»!
Τι αφορά όμως το άρθρο Κρέτσου; Δεν πρόκειται για ένα απλό κείμενο αλλά για μια οξύτατη επίθεσή του στους θεσμούς της πατρίδας του, κυρίως στην αντιπολίτευση και τη δικαιοσύνη.
Στο άρθρο του κ. Κρέτσου, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι: «η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι πολιτικοί βραχίονες των διαπλεκόμενων συμφερόντων», «το κράτος, όμως, δεν μπορεί να είναι όμηρος των επιδιώξεων και των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων της ηγεσίας της Ν.Δ.» ενώ επαναλαμβάνει την γνωστή του άποψη για τις αποφάσεις της δικαιοσύνης αναφέροντας ότι «Οι αποφάσεις του ΣτΕ και των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αξίζουν τον σεβασμό των πολιτών». Στο άρθρο αφήνονται τέλος υπονοούμενα ακόμα και για την ηθική των δικαστών του ΣτΕ, αφού αναφέρεται με δηκτικό τρόπο ότι «μπορεί κάποιοι δικαστές του ΣτΕ να είναι υπεράνω χρημάτων»…
Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι η ενέργεια αυτή της Γ.Γ. Τύπου είναι πρωτοφανής! Και είναι πρωτοφανής γιατί δια της ιεραρχίας, η Γραμματεία εμπλέκει τις δημόσιες υπηρεσίες σε ένα χαμηλού επιπέδου μικροπολιτικό παιχνίδι, επιβάλλοντας στα γραφεία Τύπου της χώρας (και όχι του ΣΥΡΙΖΑ) στο εξωτερικό, την συκοφάντηση θεσμών και κομμάτων στα ΜΜΕ όπου έχουν εκ της θέσεώς τους επιρροή!
Η ευθύνη για την επιλογή αυτή δεν θα πρέπει να βαρύνει αποκλειστικά την αποστολέα του email. Προφανώς, εντολές του προϊσταμένου της Γραμματέα εκτελούσε. Άλλωστε, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στην οποία προΐσταται ως γραμματέας ο κ. Κρέτσος και ως υπουργός ο κ. Νίκος Παππάς, έχει (μεταξύ άλλων) εκ του Νόμου την αρμοδιότητα προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. Το περιεχόμενο και η επιλογή των θεμάτων που προβάλλονται είναι δική τους αρμοδιότητα. Όχι αποκλειστικά της συγκεκριμένης ή της όποιας διευθύντριας.
Την προηγούμενη περίοδο, κατά την θητεία των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, ουδέποτε, πολιτικός προϊστάμενος είχε διανοηθεί να χρησιμοποιήσει τον μηχανισμό της Γραμματείας Τύπου, που χρηματοδοτείται από τους Έλληνες φορολογούμενους, για να προβάλλει τον εαυτό του.
Πολύ περισσότερο, δεν είχε διανοηθεί να χρησιμοποιήσει τις κρατικές υπηρεσίες για να κατασυκοφαντήσει τους πολιτικούς του αντιπάλους και τους θεσμούς της πατρίδας του. Αντίθετα, τόσο οι προϊστάμενοι πολιτικοί, όσο και οι διπλωματικές αρχές είχαν σεβαστεί τον σημαντικό ρόλο που επιτελούν οι ακόλουθοι Τύπου.
Γιατί η αλήθεια είναι ότι η γραμματεία Ε.Ε. διαθέτει έμπειρα και ικανά στελέχη, τα οποία στελεχώνουν τα γραφεία Τύπου των Ελληνικών πρεσβειών στο Εξωτερικό και αμείβονται για να προβάλλουν την χώρα μας στην χώρα όπου υπηρετούν.
Η εκάστοτε Ελληνική κυβέρνηση ανά περιόδους κρίνει σε ποιες χώρες οφείλει να επενδύσει χρήματα και να δημιουργήσει γραφείο Τύπου, είτε για να λαμβάνει άμεση ενημέρωση για τις εκεί εξελίξεις, είτε για να προβάλλει τις δραστηριότητες της πατρίδας, τον τουρισμό και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Τα στελέχη αυτά των γραφείων Τύπου, έχουν ιδιαίτερη κατάρτιση, είναι πολύγλωσσα και δικαίως θεωρούνται η «αφρόκρεμα» των δημοσίων υπαλλήλων της χώρας.
Υποχρέωσή τους είναι να δημιουργούν ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης με τα ΜΜΕ των χωρών όπου υπηρετούν έχοντας έναν και μόνον σκοπό: Να προβάλλουν την πατρίδα τους! Με επιτυχία άλλωστε το πέτυχαν πολλές φορές στο παρελθόν, συντονίζοντας με απόλυτη επιτυχία πρότζεκτ παγκόσμιου ενδιαφέροντος, όπως των Ολυμπιακών Αγώνων, των εγκαινίων του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, της Ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε., ή της προσφυγικής κρίσης.
Όμως μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ και της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης από τον κ. Λευτέρη Κρέτσο, οι προτεραιότητες της επικοινωνιακής στρατηγικής της χώρας φαίνεται να έχουν αλλάξει, όπως άλλωστε αποδεικνύεται και από τα έγγραφα που παραθέτουμε.
Το τελευταίο όμως διάστημα η Γενική Γραμματεία έχει επιδοθεί αποκλειστικά σε έναν αγώνα υποστήριξης των αμφιλεγόμενων πολιτικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Κρέτσου και Παππά. Ποιος άλλωστε μπορεί να ξεχάσει τα περίφημα σημειώματα των πρεσβειών (που αποκάλυψε το liberal) για το καθεστώς λειτουργίας των ΜΜΕ σε χώρες του εξωτερικού, τα οποία υποκαταστάθηκαν τελικά από την βολική για την κυβέρνηση μελέτη του Ινστιτούτου της Φλωρεντίας;
Πριν λίγες ημέρες, η στήλη αυτή ανέδειξε επίσης, τα email επικοινωνίας της πρεσβείας μας στην Άγκυρα με τους κ.κ. Παππά και Κρέτσο, για τις περίφημες «δηλώσεις» Ερντογάν, όπου αποδεικνύετο ότι οι υπηρεσίες της Γ.Γ. Ενημέρωσης των κ.κ. Παππά και Κρέτσου ήταν εκείνες που παραλίγο να μας οδηγήσουν σε απρόβλεπτες καταστάσεις με την Τουρκία. Η στήλη είχε επίσης αποκαλύψει ότι στην Γ.Γ. Επικοινωνίας, είχαν μάλιστα αντικαταστήσει το πρωτοκολλημένο έγγραφό της γκάφας με άλλο, διορθωμένο, αλλά με τον ίδιο όμως αριθμό πρωτοκόλλου.
Η απάντηση του κ. Κρέτσου στο αποκαλυπτικό μας δημοσίευμα ήταν να επιβεβαιώσει επί της ουσίας τις αναφορές μας, «διατάσσοντας παράλληλα ΕΔΕ» για να βρει ποιος εκ των στελεχών της Γ.Γ. Ενημέρωσης είχε πρόσβαση στα (αδιαβάθμητα) πρωτοκολλημένα έγγραφα της υπηρεσίας του.
Πολλοί πλέον θεωρούν ως βαρίδι για την κυβέρνηση το δίδυμο Κρέτσου- Παππά, ποντάροντας στην «αναδόμησή» του στον επικείμενο ανασχηματισμό.
Γιατί μεταξύ μας, δεν είναι και λίγο μέσα σε λίγους μήνες να καταφέρεις να βάλεις απέναντί σου το σύνολο των επιχειρηματιών και εργαζομένων του Τύπου, μέρος των στελεχών του κόμματός σου και κυρίως τους λειτουργούς της δικαιοσύνης, κάνοντας επί της ουσίας μια (θορυβώδη) τρύπα στο νερό…
Οι προσεχείς ώρες θα δείξουν αν αυτοί που το πιστεύουν, θα επιβεβαιωθούν!
Ακολουθεί το επίμαχο email της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εξωτερικού της Γ.Γ. Επικοινωνίας προς όλα τα Γραφεία Τύπου της Χώρας μας στο Εξωτερικό:
From: Katerina Lamprou [mailto:aiklamprou@gmail.com] Sent: Friday, October 28, 2016 8:32 PM
To: GTE ANKARA; GTE BEIJING; GTE BEOGRAD; GTE BERLIN; GTE BRUXELLES; GTE CAIRO; GTE GENF; GTE ISTANBUL; GTE LISBON; GTE LONDON; GTE LUXEMBURG; GTE MADRID; GTE MOSCOW; GTE NEW YORK; GTE NICOSIA; GTE PARIS; GTE ROME; GTE SKOPJE; GTE SOFIA; GTE STOCKHOLM 2; GTE STRASBURG; GTE TEL AVIV; GTE TIRANA; GTE WASHINGTON 2; GTE WASHINGTON, EFTHYMIOS ARAVANTINOS; GTE WIEN
Cc: Λευτέρης Κρέτσος; ΔΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ; costasmavro@hotmail.com; GGEE Twitter; Thomas Thomopoulos
Subject: Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο; Άρθρο Λ.Κρέτσου στην Εφημερίδα των Συντακτών
Αγαπητές/οί συνάδελφοι,
παρατίθεται για ενημέρωση και αξιοποίηση το κείμενο σημερινού άρθρου του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσου στην Εφημερίδα των Συντακτών (http://ift.tt/2e8CTyc) κι έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΓΓΕΕ: http://media.gov.gr.
«Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;« – Άρθρο του Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λ.Κρέτσου στην Εφημερίδα των Συντακτώn,28.10.2016
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα μπει τάξη στο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Εργάστηκε σκληρά, σε αντίξοες και ασύμμετρες επικοινωνιακά συνθήκες, προκειμένου να γίνει αυτό πράξη. Είναι η μόνη που κατάφερε να ολοκληρώσει με επιτυχία διαγωνισμό για απονομή τηλεοπτικών αδειών.
Η αλήθεια, όμως, είναι ότι ήταν άλλες οι βουλές των δικαστών, και το Συμβούλιο της Επικρατείας είχε τον τελευταίο λόγο στο ερώτημα του ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο. Ή μήπως όχι;
Το ΣτΕ αποφάσισε την Τετάρτη να κηρυχθεί άκυρος ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες. Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί πλέον παρελθόν, όμως σε κάθε περίπτωση θα μείνει στην ιστορία, γιατί απέδειξε τα εξής:Η διοργάνωση διαγωνιστικής διαδικασίας για τις τηλεοπτικές άδειες δεν είναι κάτι μεταφυσικό, αλλά ένα εφικτό εγχείρημα, όσο δύσκολο και σύνθετο κι αν είναι.
Για το ότι επί 27 έτη δεν έγινε διαγωνισμός φέρουν την απόλυτη ευθύνη οι εκάστοτε κυβερνήσεις. Εμείς τον ολοκληρώσαμε έπειτα από μόλις ενάμιση χρόνο κυβερνητικής θητείας και 10 μήνες από την ψήφιση του ν. 4339/2015, παρότι χρειάστηκε να περιμένουμε την εκλογή του Κ. Μητσοτάκη, με την ελπίδα ότι η νέα ηγεσία της Ν.Δ. θα συναινούσε στη συγκρότηση του ΕΣΡ. Αντιθέτως, το παλιό πολιτικό σύστημα ανέβαλλε διαρκώς όχι μόνο τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες αλλά και την είσπραξη του ειδικού φόρου τηλεόρασης/τελών χρήσης συχνοτήτων, μη παραλείποντας στο ενδιάμεσο να ρίξει μαύρο στην ΕΡΤ και να επιτρέψει, αν δεν υπέθαλψε κιόλας, την αεροπειρατεία της Digea και των καναλαρχών.
Το κράτος δεν είναι αδύναμο. Αντίθετα, μπορεί να λειτουργήσει συντεταγμένα και αποτελεσματικά, όταν υπάρχει πολιτική βούληση και πνεύμα συνεργασίας. Για τη διενέργεια του διαγωνισμού εργάστηκαν, εκτός από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, της ΕΕΤΤ, του Ελληνικού Στρατού, του ΕΚΑΒ και άλλων υπηρεσιών.
Το ελληνικό Δημόσιο διαθέτει πολύ ικανά στελέχη, αλλά απαιτείται η ενθάρρυνση και η αναγνώρισή τους από πλευράς πολιτικής ηγεσίας χωρίς κομματικούς διαχωρισμούς και κομματικά κίνητρα. Στις επιτροπές του διαγωνισμού δεν υπήρχε ούτε ένα κομματικό μέλος του ΣΥΡΙΖΑ και κάθε διοικητική πράξη μπορούσε να ελεγχθεί δικαστικά και προδικαστικά, ενώ υπήρχε απόλυτη διαφάνεια και δυνατότητα πρόσβασης στα στοιχεία όλων των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό.
Υπάρχει πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τον χώρο της τηλεόρασης, όπως φάνηκε και από τα χρήματα που κατεβλήθησαν διαμέσου της διαγωνιστικής διαδικασίας. Φέρουν βαρύτατες ευθύνες όσοι για χρόνια επέτρεπαν τη διατήρηση του ελέγχου των τηλεοπτικών συχνοτήτων από ένα κλειστό club ολιγαρχών και «τζαμπατζήδων«.
Συμπερασματικά, ο διαγωνισμός αυτός αποκάλυψε ακόμη και στον πιο καλοπροαίρετο πολίτη ότι η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι πολιτικοί βραχίονες των διαπλεκόμενων συμφερόντων. Από την αρχή έφεραν εμπόδια και προσπάθησαν να μπλοκάρουν τη συγκρότηση του ΕΣΡ για να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός. Ο νόμος Παππά ενισχύει τον ρόλο του ΕΣΡ όσο κανένας άλλος νόμος.
Παρ’ όλα αυτά, η Ν.Δ. έθεσε εξαρχής βέτο, με άδηλο μάλιστα χρονικό προσδιορισμό τερματισμού του. Το κράτος, όμως, δεν μπορεί να είναι όμηρος των επιδιώξεων και των μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων της ηγεσίας της Ν.Δ.
Οι αποφάσεις του ΣτΕ και των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αξίζουν τον σεβασμό των πολιτών. Για παράδειγμα, το ΣτΕ αποφάσισε μετά από 8 μήνες μαύρου στην ΕΡΤ ότι δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει δημόσια ραδιοτηλεόραση. Συνεπώς, για το ΣτΕ οι χειρισμοί Σαμαρά για το μαύρο ήταν σύννομοι, όπως συνταγματικά ανεκτά ήταν και τα μνημόνια και οι επακόλουθες σφαγές στους μισθούς, στις συντάξεις και στις ελπίδες και στα όνειρα του ελληνικού λαού.
Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ ζητά το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο να παραμείνει θολό. Μετά την ακύρωση του διαγωνισμού δεν έχουμε πλέον κανονικές και οριστικές άδειες λειτουργίας. Επιπλέον το ΣτΕ διατάσσει το Δημόσιο να επιστρέψει 258 εκατομμύρια σε έχοντες και κατέχοντες και δεν επιτρέπει στην κυβέρνηση να ασκήσει κοινωνική πολιτική με τα χρήματα που απέφερε η διαγωνιστική διαδικασία του Αυγούστου.
Μπορεί κάποιοι δικαστές του ΣτΕ να είναι υπεράνω χρημάτων, αλλά αυτό ενδεχομένως να συνιστά αλαζονεία και ύβρι στο 30% των πολιτών της χώρας που βιώνει συνθήκες φτώχειας και οικονομικής ασφυξίας.
Ζητούν, λοιπόν, να επιστρέψουμε σε ένα καθεστώς ανομίας στη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών, παρότι τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το καθεστώς αυτό διαχρονικά συνοδεύεται από συσσωρευμένα χρέη, απολύσεις, μειώσεις μισθών και καθυστερήσεις στην καταβολή δεδουλευμένων για τους εργαζόμενους.
Οπως είπαμε, οι αποφάσεις των δικαστηρίων είναι δεσμευτικές. Ωστόσο και η εκτελεστική εξουσία οφείλει να συνεχίσει το έργο της εντός των ορίων των αποφάσεων αυτών. Στο πλαίσιο αυτό, θα χορηγήσουμε βεβαιώσεις προσωρινής λειτουργίας των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών μέχρι να διενεργηθεί ο διαγωνισμός από το ΕΣΡ.
Σε κάθε περίπτωση, το τζάμπα πέθανε! Για την απόκτηση της βεβαίωσης προσωρινής λειτουργίας οι παλιοί και νέοι καναλάρχες θα καταθέσουν ένα αξιοσέβαστο χρηματικό ποσό άπαξ και ένα μικρότερο ποσό κάθε χρόνο, μέχρι να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες από το ΕΣΡ. Επίσης θα οφείλουν να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια αριθμού απασχολούμενων, τεχνικής επάρκειας και ποιότητας προγράμματος.
Εν ολίγοις, όσοι νόμιζαν ότι λόγω της απόφασης του ΣτΕ θα κάνουμε πίσω ή θα κλείσουμε το μάτι στη διαπλοκή, κάνουν τεράστιο λάθος. Οι καναλάρχες σε αυτή τη χώρα οφείλουν να ακολουθούν το πλαίσιο που ορίζει το κράτος.
Η απόφαση επομένως του ΣτΕ για τις τηλεοπτικές άδειες συνιστά εντελώς πρόσκαιρη νίκη των ολιγαρχών και του παλιού, σάπιου πολιτικού συστήματος. Μπαίνουν κανόνες για όλους, όπως απαιτεί η λαϊκή βούληση που θα πει και την τελευταία λέξη.
Το ΓΤΕ Παρισίων έχει ήδη μεταφράσει στη γαλλική γλώσσα το άρθρο και παρατίθεται προς αξιοποίηση από τα γαλλόφωνα ΓΤΕ:
Qui dirige ce pays?
Article du Secrétaire Général à l’Information et à la Communication Lefteris Kretsos dans le journal ‘Efimerida ton Syntakton’,28 octobre 2016
Le gouvernement s’est engagé à mettre de l’ordre dans le paysage de la radio-télévision. Il a travaillé dur, dans des conditions de communication adverses et disproportionnées, afin de le mettre en pratique. C’est le seul qui a réussi à terminer avec succès un appel d’offres pour l’attribution des licences de télévision.
La vérité, cependant, est que les volontés des juges étaient différentes, et le Conseil d’Etat avait le dernier mot à la question de qui gouverne ce pays. Ou peut-être pas ?
Le Conseil d’Etat a décidé mercredi de déclarer nul l’appel d’offres pour les licences de télévision. Cet appel d’offres appartient désormais au passé, cependant, dans tous les cas, il restera dans l’histoire parce qu’il a montré que:
L’organisation d’une procédure d’appel d’offres pour les licences de télévision n’est pas quelque chose de métaphysique, mais une entreprise réalisable, aussi difficile et complexe soit-elle.
Les gouvernements précédents portent l’entière responsabilité si durant 27 ans il n’y a eu aucun appel d’offres. Nous, nous l’avons menons à terme seulement un an et demi après avoir accédé au gouvernement et 10 mois après le vote de la loi 4339/2015, bien que nous ayons du attendre l’élection de M. Mitsotakis, avec l’espoir que la nouvelle direction de la Nouvelle Démocratie consentirait à la formation du Conseil National de la Radiotélévision (CNR). Au lieu de cela, l’ancien système politique a constamment reporté non seulement l’appel d’offres mais aussi la perception de la taxe spéciale sur la télévision/droits d’utilisation des fréquences, n’omettant pas, entre temps, de jeter ERT dans le noir et de permettre, si elle n’en est pas elle-même à l’origine, le détournement de DIGEA et des propriétaires de chaînes de télévision.
L’état n’est pas faible. Au contraire, il peut travailler de manière coordonnée et efficacement, quant volonté politique et esprit de coopération sont réunis. Pour l’organisation de l’appel d’offres ont collaboré, outre le Secrétariat Général à l’Information et à la Communication, des cadres de la Police Hellénique, de la Commission Nationale des Communications et des Postes, de l’Armée Hellénique, du Centre National des Premier Secours et autres services.
L’Administration grecque dispose d’excellents cadres compétents, mais elle a besoin d’encouragement et de reconnaissance de la part du pouvoir politique sans clivages partisans ni motivations partisanes. Au sein des commissions de l’appel d’offres il n’y avait même pas un seul membre du parti de Syriza et chaque acte administratif pouvait être contrôlé judiciairement ou sous le processus d’instruction, et il y avait une transparence absolue et une totale accessibilité aux informations sur tous les participants à l’appel d’offres.
Il y a un réel intérêt des investisseurs pour le monde de la télévision, comme il ressort de l’argent versé lors de la procédure d’appel d’offres. Ils portent une lourde responsabilité ceux qui durant des années ont abandonné la gestion du contrôle des fréquences de télévision à un club fermé d’oligarques et de resquilleurs.
En conclusion, cet appel d’offres révèle même au citoyen bienveillant que la Nouvelle Démocratie et le PASOK étaient et sont les instruments politiques d’intérêts interdépendants. Dès le début ils ont fait obstruction et ont essayé de bloquer la formation du CNR afin que l’appel d’offres ne se concrétise pas. La loi Pappa renforce le rôle du CNR comme aucune autre loi.
Malgré cela, la Nouvelle Démocratie a déposé un veto, en laissant planer l’incertitude quant à sa durée. L’état, cependant, ne peut rester otage des ambitions et des petits expédients de la Nouvelle Démocratie.
Les décisions du Conseil d’Etat et des tribunaux sont contraignantes. Ceci bien entendu ne signifie pas qu’elles méritent le respect des citoyens. Par exemple, le Conseil d’Etat a décidé après 8 mois de noir sur ERT qu’il n’était pas obligatoire qu’il y est une radio-télévision publique. Par conséquent, pour le Conseil d’Etat les actes de Samaras pour le noir étaient légaux, et les mémorandums et les coupes odieuses dans les salaires et les retraites, dans les espoirs et les rêves du peuple grec étaient constitutionnellement acceptables.
La récente décision du Conseil d’Etat impose au paysage de la radio-télévision de rester opaque. Après l’annulation de l’appel d’offres nous n’avons plus de licences de fonctionnement normales et permanentes. De plus, le Conseil d’Etat a ordonné à l’Etat de rembourser les 258 millions aux possédants et interdit au gouvernement d’exercer une politique sociale avec les sommes reçues grâce à la procédure d’appel d’offres du mois d’août.
Il se peut que quelques juges se placent au-dessus de l’argent, mais cela fait montre par conséquent d’arrogance et d’orgueil vis à vis des 30% de citoyens de notre pays qui vivent dans des conditions de pauvreté et d’asphyxie économique.
Ils demandent, donc, de revenir à un système de non-droit dans le fonctionnement des chaînes de télévision, bien que les données officielles montrent que ce système, au fil du temps, s’accompagne de dettes de montage, de licenciements, de baisses de salaires et de retards dans les règlements aux salariés.
Comme nous l’avons dit, les décisions des tribunaux sont contraignantes. Cependant le pouvoir exécutif doit aussi poursuivre son travail dans les limites de ces décisions. Dans ce contexte, nous allons délivrer des autorisations provisoires de fonctionnement aux chaînes de télévisions privées jusqu’à l’organisation d’un appel d’offres par le CNR.
En tout cas, la gratuité est morte ! Pour obtenir l’autorisation temporaire de fonctionnement les anciens et les nouveaux propriétaires de chaînes de télévision devront verser une somme respectable d’argent au départ puis une somme moins importante chaque année, jusqu’à la tenue d’un nouvel appel d’offres pour les licences de télévision par le CNR. De plus ils devront répondre à certains critères : nombre de salariés, compétence technique et qualité des programmes.
En bref, ceux qui pensaient que la décision du Conseil d’Etat allait nous faire reculer ou nous faire fermer les yeux sur l’interdépendance, commettent une grosse erreur. Les propriétaires de chaînes de télévision dans ce pays doivent suivre le cadre fixé par l’Etat.
La décision du Conseil d’Etat pour les licences de télévision est une victoire tout à fait temporaire des oligarques et de l’ancien système politique pourri. Des règles s’appliquent à tout le monde, comme l’exige la volonté du peuple qui aura le dernier mot. //
ΠΗΓΗ: LIBERAL.GR
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου