Οι τρεις μεγάλες σήραγγες των Τεμπών, στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αντικαθιστούν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών, αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα, όπου πέρα από την καθυστέρηση, έχουν γίνει πολλά θανατηφόρα τροχαία...
«Κλείδωσαν» οι ημερομηνίες για την επίσημη παράδοση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, με τη λειτουργία των νέων σηράγγων των Τεμπών στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, να ρίχνουν «αυλαία» την ερχόμενη Πέμπτη, 6 Απριλίου.
Στις επόμενες ημέρες και με την επίσημη παράδοση του τμήματος που περιλαμβάνει τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6 χλμ. αλλά και τις δύο άλλες (μία στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα) η χρονοαπόσταση Αθήνας - Θεσσαλονίκης μειώνεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού, από Χαλκίδα για Θεσσαλονίκη, θα είναι στις 3,5 ώρες περίπου και από Λαμία-Θεσσαλονικη στις 2 ώρες.
Σύμφωνα με την imerisia.gr το έργο θεωρείται εντυπωσιακό από τεχνικής άποψης, καθώς οι 3 μεγάλες Σήραγγες αντικαθιστούν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα. Το τμήμα κατασκευής περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, ενώ οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η σήραγγα των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Η σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Για την κατασκευή της σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
Η εκσκαφή της σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα. Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά. Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος, ενώ για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1.600 μονοκατοικιών).
Τα χαρακτηριστικά της Μεγάλης Σήραγγας Τεμπών
«Κλείδωσαν» οι ημερομηνίες για την επίσημη παράδοση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, με τη λειτουργία των νέων σηράγγων των Τεμπών στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, να ρίχνουν «αυλαία» την ερχόμενη Πέμπτη, 6 Απριλίου.
Στις επόμενες ημέρες και με την επίσημη παράδοση του τμήματος που περιλαμβάνει τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6 χλμ. αλλά και τις δύο άλλες (μία στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα) η χρονοαπόσταση Αθήνας - Θεσσαλονίκης μειώνεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού, από Χαλκίδα για Θεσσαλονίκη, θα είναι στις 3,5 ώρες περίπου και από Λαμία-Θεσσαλονικη στις 2 ώρες.
Σύμφωνα με την imerisia.gr το έργο θεωρείται εντυπωσιακό από τεχνικής άποψης, καθώς οι 3 μεγάλες Σήραγγες αντικαθιστούν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα. Το τμήμα κατασκευής περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, ενώ οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η σήραγγα των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.
Η σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Για την κατασκευή της σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ.
Η εκσκαφή της σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα. Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά. Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος, ενώ για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1.600 μονοκατοικιών).
Τα χαρακτηριστικά της Μεγάλης Σήραγγας Τεμπών
Διαθέτει 2 κλάδους, μήκους 6 χιλιομέτρων ο καθένας
Ο κάθε κλάδος έχει διάμετρο 14,8 μέτρα
Δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκατ. και μια ΛΕΑ
Το συνολικό πλάτος οδοστρώματος είναι 10,5 μέτρα.
Διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού
Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής
Κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Για την κατασκευή της εργάστηκαν περίπου 400 άτομα
Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά.
Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος.
Για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1.600 μονοκατοικιών).
Συστήματα τελευταίας τεχνολογίας
Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας
Σύστημα ανίχνευσης συμβάντος εντός 15”
Σύστημα ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας
Σύστημα εξαερισμού & φωτισμού
Σύστημα πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης
Σύστημα ακουστικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας
Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA)
Τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης
Φωτεινή σηματοδότηση και πίνακες πληροφόρησης μεταβλητών μηνυμάτων
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου