Ακόμη κι αν ήταν αλήθεια αυτό που είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστος Μαντάς, δεν ντράπηκε καθόλου να το εκστομίσει; Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. κ. Νίκος Δένδιας κατήγγειλε στη Βουλή την τροπολογία «ρουσφέτι», σύμφωνα με την οποία θα αποζημιώνεται από τις τσέπες των φορολογούμενων ο όμιλος που διαχειρίζεται τον οδικό άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Ο όμιλος, του οποίου βασικός μέτοχος είναι η τεχνική εταιρεία Μπόμπολα, θα εισπράττει τα διόδια κι αν αυτά είναι λειψά θα τα συμπληρώνουν οι φορολογούμενοι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. «Τα ρουσφέτια στους εργολάβους που κάνετε έχουν θετικό ή αρνητικό δημοσιονομικό πρόσημο;», αναρωτήθηκε χαριτολογώντας ο κ. Δένδιας.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, που έκανε καριέρα «πολεμώντας τη διαπλοκή» και αγκαλιάζοντας κάθε κίνημα τζαμπατζήδων «Δεν πληρώνω» στα διόδια, δεν ντράπηκε να πει:
«Εμείς ενεργοποιούμε τον νόμο Σουφλιά από το 2007». Καλά, αυτοί δεν ήταν που κατήγγελλαν τους «νόμους της διαπλοκής» κι εξελέγησαν για να τους αλλάξουν; Ορθώς ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς κατήγγειλε ότι παλαιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυριζόταν πως η συγκεκριμένη ρύθμιση που τώρα εφαρμόζει ήταν χαριστική. «Τι έγινε, κ. Μαντά; Εσείς, ως ΣΥΡΙΖΑ, είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας· κι όταν θα χάνουν λεφτά, το Δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα, κ. Μαντά;»
Δεν θα σταθούμε στην ουσία της ρύθμισης. Είχαν ειπωθεί πολλά για τον καπιταλισμό δίχως ρίσκο που εξασφαλίζει το ελληνικό κράτος. Η ουσία όμως είναι το βαθύ έλλειμμα αιδούς από την κυβερνητική παράταξη, τα στελέχη και τους βουλευτές της· με πόση μαεστρία γλείφουν εκεί που έφτυναν. Πως, έχοντας το διαβόητο «ηθικό πλεονέκτημα», μπορούν να δίνουν το ελεύθερο για απευθείας αναθέσεις εργολαβιών «κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης (...) να συνάπτουν με τρίτους συμβάσεις εκτέλεσης έργων και προμήθειας αγαθών σχετικά με την αναδιαμόρφωση, επισκευή και εγκατάσταση εξοπλισμού ακινήτων της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας».
Το νομοσχέδιο στο οποίο εντάχθηκε η παραπάνω τροπολογία αφορούσε το «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών». Φορτοεκφορτωτών ηθικού πλεονεκτήματος; Δεν διευκρινιζόταν στην εισηγητική έκθεση.
Π. Μανδραβέλης-Καθημερινή
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, που έκανε καριέρα «πολεμώντας τη διαπλοκή» και αγκαλιάζοντας κάθε κίνημα τζαμπατζήδων «Δεν πληρώνω» στα διόδια, δεν ντράπηκε να πει:
«Εμείς ενεργοποιούμε τον νόμο Σουφλιά από το 2007». Καλά, αυτοί δεν ήταν που κατήγγελλαν τους «νόμους της διαπλοκής» κι εξελέγησαν για να τους αλλάξουν; Ορθώς ο βουλευτής του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς κατήγγειλε ότι παλαιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυριζόταν πως η συγκεκριμένη ρύθμιση που τώρα εφαρμόζει ήταν χαριστική. «Τι έγινε, κ. Μαντά; Εσείς, ως ΣΥΡΙΖΑ, είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας· κι όταν θα χάνουν λεφτά, το Δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα, κ. Μαντά;»
Δεν θα σταθούμε στην ουσία της ρύθμισης. Είχαν ειπωθεί πολλά για τον καπιταλισμό δίχως ρίσκο που εξασφαλίζει το ελληνικό κράτος. Η ουσία όμως είναι το βαθύ έλλειμμα αιδούς από την κυβερνητική παράταξη, τα στελέχη και τους βουλευτές της· με πόση μαεστρία γλείφουν εκεί που έφτυναν. Πως, έχοντας το διαβόητο «ηθικό πλεονέκτημα», μπορούν να δίνουν το ελεύθερο για απευθείας αναθέσεις εργολαβιών «κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης (...) να συνάπτουν με τρίτους συμβάσεις εκτέλεσης έργων και προμήθειας αγαθών σχετικά με την αναδιαμόρφωση, επισκευή και εγκατάσταση εξοπλισμού ακινήτων της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας».
Το νομοσχέδιο στο οποίο εντάχθηκε η παραπάνω τροπολογία αφορούσε το «Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών». Φορτοεκφορτωτών ηθικού πλεονεκτήματος; Δεν διευκρινιζόταν στην εισηγητική έκθεση.
Π. Μανδραβέλης-Καθημερινή
Πηγή
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου